Elite

ELITE

Vil du gerne gøre en ekstra indsats, eller er du direkte satsende eliteløber, så har Allerød OK nogle forskellige træningstilbud til dig. Klubben har tidligere haft eliteløber på ungdomslandholdet og juniorlandsholdet med deltagelse i internationale stævner, Nordiske Mesterskaber, EM og VM.

Ambitiøst træningsmiljø

Træning-for-junior-løber-i-Allerød-OK

Allerød OK har ambitiøse sportslige mål, der sættes hvert år på generalforsamlingen.

I Allerød OK finder du mange ligesindede – orienteringsløbere, der er super ambitiøse med deres idræt og giver den en ekstra skalde.

Allerød OK er i 1. division. Et resultat af mange års indsats – ikke rettet mod at nå i første division; men mod at have gode og ambitiøse medlemstilbud, træninger, fælle ture, konstant og vedholdende rekruttering, samt er medskaber til at fremme et godt samvær og sammenhold medlemmerne imellem.

TC-træning

Ungdomsudvalget i Allerød OK indstiller til, at du som ung løber kan deltage i Talent Center træning i TC -Sjælland. Indstilling gives til de løbere, der ønsker at satse yderligere på orienteringsløb, samt vurderes at kunne gennemføre TC-træningen selvstændigt.

Du kan blive inviteret med fra efteråret i det år, hvor du fylder 14 år. Og er det noget, som du synes om, så bliver du fast deltager fra det år, hvor du fylder 15 år.

Træningerne i TC’et foregår hver onsdag med enkelte weekend-træninger og ture til f.eks. løb i Sverige. TC’et tilbyder o-teknisk træning, løbeteknik, testløb og teori. Den sidste onsdag i hver måned vil der, efter løbet, være fællesspisning og teori. Teorien kan være oplæg til f.eks. DM’er, testløb, forebyggelse af skader og hvordan bruges et GPS ur.

Træning i TC regi finansieres af Dansk Orienterings-Forbund og de enkelte klubber. Allerød OK betaler hele beløbet for løberen – ingen egenbetaling. Klubben har derfor en forventning om regelmæssig deltagelse, og at TC ’et er et supplement til den øvrige klubtræning. Planlægning af dette sker i samarbejde med klubtræneren eller løberens personlige træner. Til at starte med er det ikke nødvendigt at have en personlig træner, men når det bliver nødvendigt, er klubben behjælpelig med at finde en sådan.

TC’et har samarbejde med Juniorlandholds trænerne, og er derfor et oplagt springbræt til dette hold.

Du er også velkommen til at kigge på TC hjemmesiden – her kan du se, hvem der lige nu er TC løbere og hvilke træningspas, der tilbydes.

Snak med din træner i Allerød OK om TC-træning kunne være noget for dig.

Styrketræning

Allerød OrienteringsKlub11

I vinterhalvåret har klubben fælles styrketræning/gymnastik i fællesskab med Allerød Skiklub. Træningen foregår fra Skovvang skolens gymnastiksal tirsdage fra kl. 18.00 – 19.30.

Intervaltræning

Allerød OK har en aftale med Blovstrød Løbernes Ungdoms- og elitehold om at løbe intervaller sammen med dem. Det er primært med start fra Skovvang Stadion. På holdet løber i forvejen et par orienteringsløbere fra andre O-klubber. Der løbes opvarmning på ca. 4 km og herefter løbes forskellige former for intervaller, korte eller lange, men som regel altid tidsstyret intervaller, dvs. at gruppen kan holdes nogenlunde samlet uanset fysisk niveau. I alt ca. 20-30 min. intervaller. Herefter er der afjogning.

Niveauet for deltagerne på holdet er fra 15 min. – 23 min. på en 5 km konkurrence. Normalt deles holdet i to grupper, så spredningen ikke bliver for stor. Opvarmningstempoet er ca. 5 min. pr. km. Yngste deltager er knap 14 år .

Træningen er hver tirsdag fra Skovvang stadion kl. 17:30 – ca. kl. 18:45.

Comments are closed.